Thuis en toch fit met beweeglessen online

Mist u de beweegactiviteiten van Torion? Via onderstaande linkjes geven onze docenten beweeglessen en yoga voor ouderen. Deze lessen vind u ook op de pagina Beweegactiviteiten elders op deze website. Veel beweegplezier!

Bij pijn en/of ander ongemak stoppen of de oefening overslaan.

 

Beweegles 1 Tineke van der Veen

Beweegles 2 Tineke van der Veen

Beweegles 1 Koosje Meiborg

Beweegles 2 Koosje Meiborg

Beweegles 3 Koosje Meiborg

Beweegles 4 Koosje Meiborg je hebt nodig 2 rollen ongebruikt wc papier of iets anders dat je in de hand kunt houden. Onbreekbaar. En zet de stoel zodanig neer dat je veilig met je armen kunt zwaaien. Sla ook niet tegen de stoel aan. Eerst voorzichtig uitproberen.

Beweegles 5 Koosje Meiborg

Beweegles 6 Koosje Meiborg

Beweegles serie 2 les 1 Koosje Meiborg Nodig: Een theedoek en 1 of 2 flesjes (onbreekbaar) met zand, rijst of water.

Beweegles serie 2, les 2 Koosje Meiborg

Beweeglessen met elastiek Oefeningen waarbij gebruik gemaakt wordt van oefen elastiek. Degenen die het nog niet hebben, kunnen dit Koosje zelf aanschaffen. De 2e hands is op. De nieuwe is op voorraad 3,50 euro per stuk. Je kunt ook zelf hier en daar gaan kijken.        Het kan zijn dat je spierpijn krijgt. Dat gaat weer over. Als je er erg last van hebt dan wat rustiger aan doen. Bv. minder herhalingen of het elastiek wat slapper houden. Training en herstel horen bij elkaar.

Beweegles serie 2, les 4 Koosje Meiborg Hierbij jullie gymles 4 van de 2e serie. Wees zorgvuldig, en let goed op je rug. Bij krachtoefeningen kan het snel gebeuren dat je banden verkeerd belast als je vergeet alle spieren  van buik en rug goed aan te spannen. Gewoon voorzichtig proberen, goed opletten wat je voelt en bij pijn en/of ander ongemak stoppen of oefening overslaan.

Beweegles serie 2, les 5 Koosje Meiborg Hierbij les 5 van de 2e serie. Je hebt nodig: oefen elastiek, flesje met zand of rijst en tennisbal. Ik hoop dat jullie het volhouden.

Beweegles serie 2, les 6 Koosje Meiborg Wat later dan jullie gewend  zijn. Dit is het gevolg van een blessure die ervoor zorgt dat alles langzamer gaat. Gelukkig valt het mee. Hopelijk blijft dat zo. Ik heb last van schouder en arm aan de rechterkant. Als gevolg van een huiselijke onhandigheid. Maar het advies van de dokter is : Blijf in beweging!

In juli en augustus stoppen we. De lessen blijven wel op de site staan. Misschien dat deze online gymlessen in de toekomst een vervolg krijgen naast de gewone groepslessen.

Je kunt rustig de lessen herhalen, spieren hebben herhaling nodig om op krachten te blijven. En ook de andere functies zoals coördinatie, balans enz. Dus klik op de link en aan de slag:  Ik wens iedereen een heel goede (Beweeg ) zomer toe en hoop jullie in september allemaal weer te zien! Zorg goed voor jezelf. Hartelijke groet, Koosje

Yogales Karka Speelman

Yoga les 2 Karka Speelman Zittende oefeningen voor nek en schouders

Blijf gezond en in beweging! Deelname is op eigen verantwoordelijkheid. Let op uw grenzen en ga niet door als u pijn krijgt.

Meer tips voor  beweegmogelijkheden:

“Drenthe Beweegt binnen” Op RTV Drenthe, elke ochtend, maar je kunt ook op een ander tijdstip de les doen. De inhoud is vergelijkbaar met wat de Vitaliteitstraining van Torion.

“Stoelyoga Nederland”

“Cordaan in beweging”