Bewegingsactiviteiten

Docenten Koosje Meiborg, Tineke van der Veen en Karka Speelman delen hieronder enkele lessen met u. Nieuw: Vanaf 15 juni gedurende de zomerperiode: TAI CHI in het Boeremapark, verzorgd door David Knibbe (zie onderaan deze pagina)

Blijf in beweging. Dat is goed voor lichaam en geest. Vooral voor ouderen. Meer bewegen past bij een gezonde levensstijl. Meer bewegen stimuleert de coördinatie tussen spieren, het evenwicht, de hersenwerking en de emoties. Mensen die bewegen zijn gezonder, fitter, vrolijker en evenwichtiger.

Dus doe makkelijk zittende kleding aan en klik op een van de onderstaande blauwe teksten om toch mee te blijven doen. Veel beweegplezier! NB. Deelname is op eigen verantwoordelijkheid, Let op je grenzen. Bij eventuele pijn niet doorgaan.

Beweegles 1 Koosje Meiborg

Beweegles 2 Koosje Meiborg

Beweegles 3 Koosje Meiborg

Beweegles 4 Koosje Meiborg  :nodig 2 rollen ongebruikt wc papier of iets anders dat je in de hand kunt houden. Onbreekbaar. En zet de stoel zodanig neer dat je veilig met je armen kunt zwaaien. Sla ook niet tegen de stoel aan. Eerst voorzichtig uitproberen.

Beweegles 5 Koosje Meiborg

Beweegles 6 Koosje Meiborg

Beweegles 1 van de 2e serie Koosje Meiborg Nodig: Een theedoek en 1 of 2 flesjes (onbreekbaar) met zand, rijst of water.

Beweegles 2 van de 2e serie Koosje Meiborg

Bewegen met oefenelastiek ( les 3 van de 2e serie) Koosje Meiborg Oefeningen waarbij gebruik gemaakt wordt van Oefen elastiek. Elastiek evt. via Koosje aan te schaffen.       Het kan zijn dat je spierpijn krijgt. Dat gaat weer over. Als je er erg last van hebt dan wat rustiger aan doen. Bijvoorbeeld minder herhalingen of het elastiek wat slapper houden. Training en herstel horen bij elkaar, maar bij pijn en/of ander ongemak, stoppen of oefening overslaan!

Beweegles 4 van de 2e serie Koosje Meiborg Hierbij jullie gymles 4 van de 2e serie. Wees zorgvuldig en let goed op je rug. Bij krachtoefeningen kan het snel gebeuren dat je banden verkeerd belast als je vergeet alle spieren  van buik en rug goed aan te spannen. Gewoon voorzichtig proberen, goed opletten wat je voelt en bij pijn en/of ander ongemak stoppen of oefening overslaan. Veel beweegplezier, hartelijke groet, Koosje

Beweegles 5 van de 2e serie Koosje Meiborg

Beweegles 6 van de 2e serie Koosje Meiborg Wat later dan jullie gewend  zijn. Dit is het gevolg van een blessure die ervoor zorgt dat alles langzamer gaat. Gelukkig valt het mee. Hopelijk blijft dat zo. Ik heb last van schouder en arm aan de rechterkant. Als gevolg van een huiselijke onhandigheid. Maar het advies van de dokter is : Blijf in beweging!

Misschien dat deze online gymlessen in de toekomst een vervolg krijgen naast de gewone groepslessen.

Je kunt rustig de lessen herhalen, spieren hebben herhaling nodig om op krachten te blijven. En ook de andere functies zoals coördinatie, balans enz. Bij pijn en/of ander ongemak stoppen of de oefening overslaan.

Ik wens iedereen een heel goede (Beweeg ) zomer toe en hoop jullie in september allemaal weer te zien! Zorg goed voor jezelf. Hartelijke groet, Koosje

Yogales 1 van Karka Speelman

Yoga les 2 Karka Speelman  Zittende oefeningen voor nek en schouders

Beweegles 1 Tineke van der Veen Hallo sportieve mensen, Dank voor jullie reacties op de eerste beweegles, de link is al 140 keer gebruikt en zelfs in Florida hebben mensen meegedaan. Helemaal leuk!

Beweegles 2 Tineke van der Veen  Na de warming up volgen er stoel- en matoefeningen. Je kunt ze beide doen of kiezen uit stoel/mat. Daarna is weer een cooling down. Ik toon ook even een schilderij van mij aan t eind, omdat ik weet dat een aantal mensen benieuwd zijn welke kunst ik o.a. maak. Allemaal veel beweegplezier en een lekker soepel gevoel na de les, Zonnige groet

Vanaf 15 juni gedurende de zomerperiode: TAI CHI in het Boeremapark, verzorgd door David Knibbe

Wekelijks op maandag- woensdag- en vrijdagochtend van 9.30 uur tot 10.15 uur.

Aan deze lessen zijn geen kosten verbonden. Ze worden gegeven in de frisse buitenlucht in het Boeremapark. Er is daar voldoende ruimte om de lessen te volgen met inachtneming van tenminste 1,5 meter afstand. Aanmelden is niet nodig, wilt u wel op tijd aanwezig zijn om de lessen vanaf het begin te volgen!

Tai Chi Chuan beoefen je in ruime, prettig zittende kleding en met lichte sportschoenen aan de voeten. De bewegingen zijn langzaam en vloeiend, daarom is het geschikt voor alle leeftijden. Kom gerust meedoen; u kunt per keer instromen en bekijken of u vaker terugkomt.

Samen bewegen is niet alleen gezond, het is ook gezellig. Er worden verschillende cursussen aangeboden. Op verschillende locaties. Altijd onder deskundige leiding.